Känner ni också av den galna tröttheten av februari ?
Vi jobbar oss tillbaka till vårvintern och ljuset men ibland känns det som att traska runt i kvicksand.
Vilken lördags pepp hörni!
Jag peppar mej med blommor. Både på tavlor och riktiga.
Älskar den nya ljuslyktan, marmorfatet till vänster och det lilla fatet av keramik.
I dag ska jag vara i butiken och caféet. Det har packats upp mysigt mode under veckan. Spana in den här ponchon. Finns även i åskblå Schalen med söta får är tunn och skön.
Toppen med stretch fram och bak med härlig ärm finns också i vitt . Brallan med stretch och den lilla volangen är one size.
En kanon modell på skjorta. Knyt hur löst du vill . Koftan i beige är tunn och har en bekväm längd.
Alltså, alltså kolla in de här toksnygga konsolerna av gjutjärn !
Det gigantiska skåpet har fått besök av den fina bruna träbänken , lampan av plåt och krukor småfläckigt greige.
Våra väskor med färg är också dom gjorda av skinn. Finns även i cerise, rött, svart och i blått.
Fotogenljuslyktor vänner . Vi har ett helt gäng med snygga modeller. Den här är sprillans ny .
Även jag kör i gång dagen med en kopp starkt kaffe.
Älskar energin i dagens första kopp.
Kära nån va många mysiga människor det finns . Vilka kunder och gäster vi har alltså.Är så tacksam att jag har ett så kreativt, roligt jobb. Är också så glad över min duktiga engagerade personal. Tusen tack för en härlig onsdag!
Lillördagen i Victoria home bjussade på både inköp av höstens mode och spaningar på mode som landat i butiken under veckan.
Härliga toppar, en kjol med mjuk resår i midjan och en bralla med super stretch.
Vårt kök har dukats upp med en rund duk på bordet och en helt fantastisk serie i beige.
De fina rustika glasen på fot har kommit in igen.
Tygsevttezr i härliga mjuka nyanser.
Härliga öppnare.
Riktigt mysiga krukor av svart lera .
En lampa som flirtar med förra sekelskiftet och även ger ett fint inslag i en modern miljö.
Visste du att vi förutom klassiska semlor även erbjuder vår egen specialsemla varje vecka.
Veckans semla i vårt Cafe Victoria är Dumlesemlan!
Först frukost följt av kaffe så klart. Fasen va jag älskar kaffe. Att dessutom avnjuta den i en mysig kopp en ljus morgon i februari ger den bästa starten på dagen.
Det har landat helt magisk inredning i Victoria home och mysiga alla hjärtans strutar av chokladtryffel.
Det ljuvliga lilla fatet , ljuslyktan i nyans av greige. Den fyrkantiga skärbrädan som är slät på den ena sidan och har en skåra på den andra sidan.
Mitt allra första jobb var på Akademibokhandeln nere i centrum. Det var i slutet på 80-talet och jag var kanske inte speciellt jätteintresserad av kurslitteratur. Det jag däremot gillade (och som jag fortfarande uppskattar) är riktigt fina anteckningsblock. Vi har fått in helt otroligt fina anteckningsblock i Victoria home.
En annan handplockad nyhet är den här kudden
den här
och den här lilla unika vasen.
Den här brickan och den munblåsta är en personliga favoriter.
En fluffig semla åkte ner också. Mixen av mjuk bulle, saftig fyllning och lättvispad grädde.Älskar semlor. Förutom klassiska semlor är Biscottisemlan vår egen semla här veckan. Väldigt populär och dunder god.
Är det lite på uppgång nu när ljuset kommer tillbaka eller kanske behöver du lite mer ljus för att piggna till…
Själv så är jag definitivt en aning piggare.Om det beror på ljuset eller kanske hormoner eller eventuellt på promenaderna eller så kommer energin av all inspiration från butiken i lördags.
[Den här handgjorda krukan av keramik, glasvasen med vågig kant och kreppade helt underbara blommor]
Finns även i mjukt rosa.
Att både Vilma, Astrid och mamma jobbade med mej gav förstås också energi.
Massor av nyheter packades upp. Handgjorda fat av keramik som även är foodsafe och kan användas som både mattallrik och uppläggningsfat.
Även inköpsmötet med Gerd då vi beställde både scarves och smycken. Kollade in nytt mode också.
Men säkert även mötet med gulliga Inez som är vår kommande hunds mammas mormor. Hennes matte tog med henne till oss för en mysig gosstund.
Att njuta av vardagslyx i form av en god kopp kaffe i en mysig kopp. Ett simpelt sätt att höja den positiva stämningen i sin vardag .
Dricka ett glas svalkande vatten i ett munblåst glas eller njuta av en enkel tisdagsmiddag på en fin tallrik eller äta sin frukost i en skål du gillar väldigt mycket.
Vi älskar fina köksiga bruksföremål till både vardag och vid festligare tillfällen.
Vardagslyx är en fin och uppskattad present också!
I lördags packade jag upp helt fantastiska serier av stengods med reaktiv glasyr vilket gör att varje del är unik.
Sedan var det dags att duka upp och förvandla det runda träbordet i köket.
Duken är rund och finns också i en ljusare nyans och även i fräscht ljusblått.
Fler nyheter i butiken är de här ljuvliga randiga tygservetterna.
den här ugnsformen
och charmiga rutiga assietter och mattallrikar .
Välkommen in i våra 11 rum & kök i Victoria home. Personligt mode och inredning utöver det vanliga.
I vårt mysiga Cafe Victoria erbjuder vi en hel meny av goda varma maträtter.
Hyllor fyllda med fräscha mackor, ett tjugotal bakverk bakade i vårt eget kök och ekologiskt på – riktigt-gott kaffe.
Det är dagen efter lillödag och jag kollar igenom gårdagens bilder som jag fotade i Victoria home . Men de första bilderna som poppade upp var från i lördags kväll då jag och Daniel var bjudna på två rätters middag hos mamma . Förrätten är enkel men en av mina favoriter.
Färger som poppar och ger energi .
Djurtemat på modet håller i sej.
Det fortsätter att landa riktigt mysig inredning och mjuka fräscha dofter . Doftpåsar och doftpinnar i en mängd härliga dofter
Vi har öppet butikens alla 11 rum & kök och vårt mysiga och Café Victoria mellan 10-1.8.