Vaser & himmelsblå nyanser

Vi är mitt i den bästa tiden att fylla vaser med våra favoriter.

Hemma i huset står det minst en vas på varje bord . Här i vardagsrummet står den runda maffiga vasen fylld med pioner och brudslöja som jag fick från D på min födelsedag.

Den här stadiga vasen med sin böljande form är ännu en favorit.

I vårt första rum i butiken har vi fyllt den stora vägghyllan med handplockade inredningsdetaljer.

På den himmelsblå duken av linne ligger knuten som är perfekt som dörrstopp också. Girlangen med blommor av plåt är fin både liggande som upphängd.

Även en del blått härligt mode i våra moderum .

Välkommen in i vårt mysiga Café Victoria också. Här har det bakats och förberetts för luncher hela morgonen.

Våra dörrar står öppna 10-18.

Välkomna både här och där !

/Kram Victoria

Bilder från midsommar & i dag har vi laddat för en skön söndag i butik & café !

Det känns så fint att vara mitt i sommaren. Så här precis efter midsommarfirandet när dagar och kvällar är ljusa och ljumma. När naturen är som allra frodigast.

Vi fick oss en rolig (och fläckvis traditionell)midsommar med vännerna Andreas och Linda. Vi har firat tillsammans så många gånger så planering och planer bara rullar på. Först en sväng med picknick vid havet och midsommarfirande i Ljumviken följt av sillunch hos mamma.

På skogsvägen på väg hem till mej stannade vi till hos Åsa-vid-havet och deras härliga firande.

Middagen och kvällen avslutades hos mej.

Grillen gick varm och stämningen var hög. ”Rönnerdal skuttade med ett skratt ur sin säng” och ”sol, vind och vatten är det bästa som jag vet” spelades och juninatten var magisk.

Vi har laddat för en slow sunday i butik och cafe idag.

In och hitta personliga favoriter i alla våra 11 rum & kök i vårt Victoria home .

Njut av en mysig god måltid och ett nybakat fika i Cafe Victoria.

Välkommen!

/Kram Victoria

Snart midsommarafton !

Jag sitter hemma i huset och skriver. Det tog en stund innan jag kunde börja skriva .Var bara tvungen att ta fram allt till morgondagens dukning. Sedan kunde jag reflektera och smälta gårdagen för en stund först.

Jag blev så jädrans överraskad när jag kom till butiken i går.

Det har packats upp nyheter mest varje dag den senaste veckan.

Alltså ståpälsen när jag såg dom här

de här

och den här.

Den här blusen blev bums en personlig favvo.

Gillar stämningen i butiken nu.

I vårt Cafe Victoria har det i vanlig ordning bakats från tidiga morgonen. Visste du att vi bakar sexton av våra sorters bakverk i vårt kök. De vi inte har plats eller tid att baka kommer rykande färskt från leveransbageriet i Vännäs varje morgon.

Dagens första sväng med Räkmackor, Kycklingbaguetter och de mindre mackorna på vårt eget rågbröd fyller kyldiskens alla hyllor.

Vår meny med varma maträtter och den med fräscha sallader att välja bland ät uppdaterade för dagen och vi säger varmt välkomna både här och där.

/Kram Victoria

Det går i grönt nu

God tisdag då.Dagarna springer på så himla snabbt nu.Jag kontorsjobbar hemma i huset i dag.

Visst känns det helt underbart med Midsommarafton på fredag. Kolla in midsommarstången. Finns även i beige.

Det är så mysigt att ha en riktigt bra anledning att göra fint i trädgården. Snygga krukor ute och inne är guld värda. Kolla in de här nyuppackade gröna snyggingarna.

Charmiga grodor har kommit in också

och doftljus med en mild och fräsch doft.

Vi har bullat upp med rosa toner i vårt första moderum.

I vårt Cafe Victoria är det laddat för en god dag med mysig stämning hela dagen.

Välkommen in i både här och där.

/Kram Victoria

Den största dagen i hela livet!

Nu har hon tagit studenten. Det är verkligen en milstolpe och som Vilma har sagt i många månader nu: -Mamma det här är den största dagen i hela livet!” Ja kära älskade unge…

Det får mej att tänka tillbaka på mina egna femtiosex år . På ett sätt kan jag hålla med henne. Den dagen då studentmössan var på var verkligen iallafall en av de bästa dagarna att lägga till på minnesbanken

Stort grattis Vilma!

Det är lördagsmys i butiken idag.

Kolla in den här långskjortan.

I köket har vi dukat upp . Spana in lamporna.

Vi har ett stort sortiment av fina dukar också.

Glas för alla tillfällen har landat hos oss.

Vi har öppet 10-16.

Välkommen in till både butik och café !

/Kram Victoria

Presenttips & sommarmode!

Det är avslutningsvecka , det märker vi nog alla. Minnen av att ha ett evighetslångt sommarlov framför sej. Sedan att själv vara förälder med avslutningar ett huvud på sned och tårar på kinderna. I våra moderum har vi mycket fint. Härliga klänningar , toppar och kjolar.

Vi har fått påfyllning av våra ikoniska stolar också. Finns i brunt och i beige.

Lampfoten av glas ger ett skirt men ändå rustikt uttryck. Unik skål av trä och vita vågiga skålar i tre storlekar.

Duken i linnenyans med volang,bänken av trä och de randiga kuddarna är favoriter .

Keramik från Studio Wica. Drejad för hand, unik och alldeles underbar.

I vårt Café Victoria har vi förberett goda luncher,bakat upp bakverk och gjort riktigt fräscha mackor . Caesarsallader med kyckling eller räkor , Vegetarisk sallad, kycklingsallad eller Het räksallad . Så många matiga att välja mellan .Självklart gör vi våra sallader när du beställt .

Vi har öppet 10-18. In och njut av dagen med oss!

/Kram Victoria

Söndagsmys 🤍

Skönt med söndag hörni.

Jo visst åkte jag och Daniel och kikade på fantastiska vovvar även den här helgen. Nu var det hundutställning Nordic dog show i Vännäs.

Även den här dagen vann ”Louis” Domestic dark without a doubt BIR.

Kullsyrran ”Ripa” Domestic dark drop your doubts tog hem BIM.

På eftermiddagen går ”Louis” och även vinner BIG!

Jag fick min dos av hundterapi . En riktigt rolig hunddag med massor av hundgos och tår i ögat när både Ripa och Louis tog hem sina vinster. Så roligt att hänga med alla gulliga generösa människor i Domestic gänget . Alla glada barn som hängt med och även de gulliga dvärg- och mellanpudlarna. I dag blir det ännu en hunddag i Vännäs. Blir spännande att se hur det ska gå för alla Domestic hundarna på pudelklubbens utställning idag.

Nytt mysigt mode har landat hos oss också. Spana in den här blusen

den här sköna klänningen

och den här mjuka toppen.

I butiken och cafeet var det full fart i går. Ett tokfyllt cafe och en butik där många handplockade inredningsdetaljer och sommarmode som hittade nya hem.

Den fina ikoniska stolen.

Vi har bullat upp för en riktigt härlig söndag vänner. Dörrarna står öppna 12-16.Kika gärna in både här och där.

/Kram Victoria

Nationaldagen!

I dag är det den första lördagen i juni vänner och också vår fina Nationaldag .

Ser mej som väldigt lyckligt lottad att jag föddes i vårt fina Sverige.

Visst är man både inspirerad och hoppfull att det ska bli en sommar med massor av ljusa upplevelser. Förhoppningarna är ju så klart som allra högst innan precis nu eller hur. Lika bra att njuta till max. Hemma i trädgården är det rätt så ordnat än så länge . Apeln blommar, perennerna växer och kryddorna doftar .

[Hemma hos mej]

Hela veckan har vi fortsatt att packa upp nyheter i rekordfart i Victoria Home. Här är ett bild bonanza med några av väldigt många nyheter.

Det är verkligen en go sommarfeeling i både cafe och butik.

Helgen är här och vi säger varmt välkomna in i både här och där.

/Kram Victoria

Det har packats upp fina nyheter!

Det är så ljuvligt när man bara kan gå ut i trädgården och plocka in nåt grönt. Några enkla kvistar från Måbärshäcken (som ju ändå behövde beskäras) och sedan direkt ner i en generös vas. Den mindre är fin i grupp också.. Super till sommarens alla kalas.

I går kväll kikade solen in i utbyggnaden . I bland behövs bara inget mer.

Den lilla Rhododendronen blommar nere i loungen.

Jädrans vilken uppackning vi haft de senaste dagarna i butiken .

Kolla in tjejernas fina små väskor . Massor av fina väskor i butiken nu.

Evighetsväxter och mysiga kuddar .

Väldigt nätta tunna vågiga kaffekoppar med fat.

En elegant men avslappnad svart klänning med smock runt livet och en hög volang längst ner.

Vilma och kompisar från klassen kom och hälsade på.

Här har vi laddat till alla möjliga roliga fina firanden.

[Fina lampor har kommit in ]

Doftljus med fräscha milda dofter i randiga fräscha ljuslyktor .

I vårt Café Victoria firas det mest varje dag. Så klart går det fint att boka bord för ert firande. Det ör torsdag hela dan och vi ser fram mot en god och mysig dag.

Vi har öppet butik och café mellan 10-18.

Välkomna in!

/Kram Victoria

Så jädrans mysig hundhelg & det har kommit in nyheter i butiken!

Jag och D var ju i Boden på hundutställning under helgen.

Bara måste dela med mej av några underbara hundar.

[Min förra ras var Sibirien huskies. Passar alltid på att kolla in några charmtroll när vi är på hundutställning]
[Daniel med lilla ”Siri” också från Domestic som fick vara med som gosig liten pudel]
[En trevlig Irländsk vardgund ]

Men alltså kolla in.

[Duktiga Denice @swedishpoodles och hennes läckra champion Domestic dark down and dirty ”Eevee” passade på att köra lite lydnad och bus efter utställningsringen]
[”Ripa” Domestic dark drop your doubts innan uppfödare Helena började klippa]

Vi har nördad på hundar på ett sätt under den här helgen. Exteriörer på hundar har kollats in och massor av hundars otroligt charmiga personligheter har njutits av. Med våra huvuden på sned och ögon på fina vovvar. Många många ”Åhh så mysig” och ”Jädrans vilken stjärna!”.

Det är verkligen speciellt och helt underbart att dela intressen med sin bättre hälft.

Vi får se om det blir någon egen hund för oss här i höst.

Nu är det en ny vecka och vi är tillbaka ur hundbubblan till verkligheten .

Det har kommit in en väldans fin inredning under helgen.

Vi har också fått in så många fina modenyheter i butiken. Här är en av många fina klänningar.

Det är en riktigt skön sommarstämning i butikens alla 11 rum & kök.

I dag är det laddat för mystisdag. Kom gärna förbi på en go lunch och ett mysigt fika i vårt ikoniska Café Victoria.

Önskar er en fin dag.

/Kram Victoria