Våra köpvillkor

Välkommen till Victoria Home och våra köpvillkor.

Allmänt

Du måste vara 18 år för att beställa från oss.

Kontakt

kundservice@victoriahome.se
Victoria Home | Björnvägen 11 | 906 40 Umeå
Organisationsnummer: 556513-4490 (Café Björnvägen AB)

Vi svarar normalt på mail inom 24 timmar. Undantaget lördagar och söndagar (och övriga helgdagar).

Vårt betalsätt

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning. Våra fakturor skickas ut via mail i samband med att ordern skickas från oss. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna.se.

Så här beställer du 

Du kontaktar oss via mail eller telefon för att kontrollera att din vara finns i lager. Vi kommer att behöva dina personuppgifter (namn, adress, personnummer, telefonnummer samt mailadress) för att genomföra beställningen. När detta är klart går vi vidare med att skicka iväg din order och i samband med det skickas en faktura till dig via Klarna.

Priser och moms

Alla priser anges i svenska kronor (SEK). Mervärdesskatt (moms 25%) ingår i alla priser. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser i butiken utan förgående avisering.

Leverans och frakt

Normal leveranstid är ca 2-3 arbetsdagar med reservation för att någon produkt kan vara tillfälligt slut i lager. Om vi inte kan skicka din beställning inom 1-3 arbetsdagar så meddelar vi dig via e-post.

Vår standardfrakt är 69 kr och då får du snabb leverans (oftast dagen efter), spårbart paketnummer (för mindre leveranser kommer dessa hem till din brevlåda). Du får alltid fraktfritt på din beställning om ordervärdet överstiger 1000 kr.

Samtliga leveranser sker genom Posten som varubrev. Du får spårbart kollinummer på din leverans. Observera att postens liggtid är 14 dagar från det att paketet anländer till ditt utlämningsställe.

Som kund får du en förhandsavisering via SMS eller e-postmeddelande att ditt paket är på väg. Om ditt paket inte kan lämnas i din brevlåda får du ett SMS eller e-postmeddelande om vilket serviceställe paketet kan hämtas på.

Ej uthämtade paket

Det är upp till dig som kund att ange en giltig och korrekt leveransadress. Om Victoria Home får tillbaka ett paket som skickats till fel adress eller inte hämtats ut är det upp till kunden att betala ny frakt. Victoria Home mailar till kunden på angiven e-postadress när vi får tillbaka paketet.

Retur och ångerrätt

För privatpersoner tillämpar vi distans- och hemförsäljningslagen samt konsumentköplagen. Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan. Du som kund står för returporto och ansvarar för skador som kan uppstå under transporten. Vi föreslår att du skickar med ett rekommenderat brev, då du som kund ansvarar för att försändelsen kommer i retur till oss.

När vi godkänt att produkten är i väsentligt oförändrat skick så återbetalas pengarna för hela ordervärdet senast inom 20 dagar. Viktigt är att du skyddar returen noga då produkten måste vara i nyskick när den inkommer till oss. Ångerrätten gäller inte om varan är använd, skadad, eller på annat sätt modifierad. Öppnade och/eller använda hur eller hårvårdsprodukter återtas inte pga. sanitära skäl. När du skickar tillbaka produkten är det viktigt att du skickar med ditt ordernr, namn, adress och postnummer, samt skriver att du önskar göra ett återköp.

Reklamation måste göras senast 10 dagar från det att du mottagit till beställning.

Mottagaren är ansvarig för att kontrollera att leveransen och produkterna är oskadda i samband med mottagande av paketet. Vid eventuella problem med paket eller saknade varor så måste du som kund återkoppla till oss inom skälig tid.

Garanti och anvisningar

Garantier på varan lämnas av tillverkaren. Victoria Home lämnar inga ytterligare garantier utöver den av tillverkaren specificerade. Vi kan inte ta ansvar för eventuell överkänslighet mot ingredienser i en produkt eller prov.

En vara saknas i min leverans

Även om vi jobbar så hårt vi kan för att göra din beställning så trygg och snabb som möjligt så kan tyvärr problem uppstå. Om en vara skulle saknas i din leverans, kontakta oss direkt så ska vi lösa detta så fort som möjligt. Observera att du måste spara orginalemballaget för eventuell utredning.

Jag har fått fel produkt

Om du har fått fel produkt så skall du kontakta oss inom 14 dagar efter mottagande av din beställning. Du ska därför kontrollera dina produkter när du får gem dem för att bekräfta att du fått en korrekt leverans. Om information om fel leverans kommer senare än 14 dagar förbehåller sig Victoria Home rätten att neka retur, omleverans eller hävning av köp. Victoria Home står självklart för alla fraktkostnader om vi skickat fel vara till dig.

Transportskada

Om kartong är trasig eller öppnad vid leverans, kontakta ditt utlämningsställe direkt när du hämtar ut paketet. De har färdiga blanketter för skadeanmälan.

Tvist

Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.

Personuppgifter

Vi behandlar alla personuppgifter som du lämnar i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL 1998:204). Vi garanterar att inga uppgifter om dig själv säljs eller används till reklamutskick för tredje part, utan endast används av oss till din beställning.

Övrigt

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel, leverantörens prishöjningar, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning.

Vi vill såklart alltid göra vad vi kan för att du som kund hos oss ska känna dig fullständigt nöjd.